Hoppa till sidans innehåll

Medlemsinsats 2018


 

Bakgrund:

På HARK har vi en målsättning om att vår förening skall vara till för alla – verkligen alla, oavsett vilka förutsättningar man har, och vi jobbar ständigt på att uppfylla detta mål!

I föreningen har vi personal anställd för att ta hand om saker som kräver specifik kompetens på högt nivå och/eller som är absolut nödvändiga för att vi dagligen kan bedriva vår kärnverksamhet med hög kvalitét, vilket inkluderar planering och administration av ridklubben/ridskolan, daglig skötsel av vår anläggning och våra fina hästar, och utbildning av båda hästar och ryttare.

För att kunna bedriva en verksamhet som HARK på bästa sätt för medlemmarna, utan att kostnader och därmed priser rinner iväg, är vi även beroende av att engagerade medlemmar och andra ideellt hjälper till att hålla igång allt det som också behövs i verksamheten.

Hur den ideella insatsen skall planeras och realiseras har vi jobbat med på olika sätt genom åren, och vi känner nu det är dags att strukturera och synliggöra detta på ett, för HARK, nytt sätt till allas fördel så det kommer att bli ännu roligare att vara med och hjälpa till.

Därför har vi tagit fram en ny modell som kommer att användas från 2018.

 

Modell:

Vår modell är baserat på ett poängsystem.

Poäng delas ut för ideella insatser i planerade aktiviteter såsom

• Tävlingar
• Arbetsdagar (städdagar, fixardagar, …)
• Pay&Jumps/Pay&Rides
• Stalltjänst
• Städtjänst
• Anläggningsarbete
• Ponnyridning
• Insamling av pantburkar
• 

Dessutom ges extra poäng för deltagande i föreningens årsmöte.

Dina arbetsinsatser ger poäng beroende på hur långa pass du jobbar. Ditt jobb belönas med ungefär 1 poäng/timme.

Alla planerade aktiviteter har en funktionärsansvarig ledare som har till uppgift att anteckna närvaro och rapportera in poäng.

För att få poäng när man är funktionär ska man ”anmäla” sig till funktionärsansvarig innan aktiviteten så man får en uppgift på funktionärslistan. Man får gärna hjälpa till på aktiviteter ändå om man är på plats men det ger inga poäng undantaget om man blivit ombedd pga återbud.

Anmälan till aktiviteter görs genom att skriva upp sig på en lapp på anslagstavlan i entrén.

Inlämning av en sopsäck med burkar (inkl. ”fulburkar”) till PantaMera belönas med 2 poäng, kontaktperson är Anna Blomstam (This is a mailto link).

Vill man bidra till anläggningens skötsel och vidareutveckling kan man gå med i Anläggningsgruppen (facebook ”HARK AnläggningsGrupp”) som snickrar skottar och fixar, kontaktperson/funktionärsansvarig är Richard Erikson (This is a mailto link).

Ridskolan tillhandahåller schema för stalltjänst. Är man intresserad av (extra) stalltjänst har man möjlighet att anmäla sig till This is a mailto link, då kommer man att bli inlagd i schemat när det passar.

Reglerna är för att vi är beroende av att i förväg veta att vi har de funktionärer som behövs.

Poäng får överlåtas inom familjen.

Som tack för insatsen kommer klubben att två gånger per år ha ett arrangemang specifikt för aktiva funktionärer där alla som har tjänat ideella poäng bjuds in, det kan vara en clinic, ett studiebesök, en föreläsning, en middag eller dylikt.

Dessutom, som en liten extra morot, kommer vi att belöna de med flest poäng med biljetter till HARKs poängresa till Sweden International Horse Show enligt följande:

Plats 1-5 på listan får 2 biljetter var

Plats 6-15 får 1 biljett var

5 biljetter lottas ut bland övriga med minst 10 poäng

25 biljetter finns att köpa med förtur till medlemmar som redan erhållit någon biljett.

Med biljetterna följer också en plats i bussen t.o.r. HARK-Friends Arena

Erhållna biljetter för överlåtas inom familjen och föreningen men inte säljas. Tackar någon nej till en biljett återgår den till klubben för ny utlottning eller försäljning.

Har du frågor/funderingar är du välkommen att kontakta This is a mailto link

 

 

Aktivitetslista:

Pay&Jump flera datum, 4p

Pay&Ride flera datum, 4p

Årsmöte 25/2, 2p

Tävlingsförberedelse 9/5 1p

Dressyrtävling 23/3 8p

Dressyrtävling 24/3 8p

Dressyrtävling 25/3 8p

Vårstädning, 6p

Tävlingsförberedelse 9/5 2p

Hallstahoppet ponny 10/5 8p

Hallstahoppet ponny 11/5 8p

Hallstahoppet  storhäst 12/5 8p

Hallstahoppet storhäst 13/5 8p

Tävlingsförberedelse 17/8 1p

Dressyrtävling 18/8 8p

Dressyrtävling 19/8 8p

Dressyrtävling 20/8 8p

Städtjänst (schema kommer), 2p

Stalltjänst (se separat schema från ridskolan, mejlas ut), 4p

Uppdaterad: 07 JUN 2018 11:06
Skribent: Ella Senderovitz
Epost: Adressen Gömd

  HARKS+VÄR..

                 Vår värdegrund 

 

SisuNorHemsidan

 

Stöd Hallsta Ridklubb när du handlar på nätet!
Gå in på www.sponsorhuset.se
och välj Hallsta RK.

 

 

besöksräknare 
Besöksräknare
Antal unika besök sedan 2010.05.01


 

 

 

Postadress:
Hallsta RK - Ridsport
Cementvägen 8
73432 Hallstahammar

Kontakt:
Tel: 0220-162 34
Fax: 0220-16212
E-post: This is a mailto link

Se all info