Hoppa till sidans innehåll

Harkinsatsen


OBS!! 
Medlemsinsatsen byter namn till Hark Insatsen från och med augusti 2022! 

Årsplan 2022- Med reservation för ändringar!

25 Mars- Event 

20 Maj- Event  

28 September- Event 

20 November Event

25 November - SIHS 

Januari 2023- HARK´S Gala 

Poängåret 2021/2022 avslutas 30/9 2022
GRATTIS TILL TOPP 15

Denize Blomberg 125,5
Charlotte Bäckström 125.5
Eva Senderovitz 103
Alva Hedblad 101.5
Nour Agel 96.5
Linda Kohlen 93.5
Elsa Sundberg 93
Linn Sjöberg 89
Elsie Koop 86.5
Moa Bäckström  77.5
Emilia Åbro 77
Laila Andersson 75.5
Ellen Åkerström 71
Felicia Järlestig 71
Åsa Engström 68.5

Nu börjar ett nytt poängår för harkinsatsen!

Bakgrund:

På HARK har vi en målsättning om att vår förening skall vara till för alla – verkligen alla, oavsett vilka förutsättningar man har, och vi jobbar ständigt på att uppfylla detta mål!

I föreningen har vi personal anställd för att ta hand om saker som kräver specifik kompetens på hög nivå och/eller som är absolut nödvändiga för att vi dagligen kan bedriva vår kärnverksamhet med hög kvalitét, vilket inkluderar planering och administration av ridklubben/ridskolan, daglig skötsel av vår anläggning och våra fina hästar, och utbildning av båda hästar och ryttare.

För att kunna bedriva en verksamhet som HARK på bästa sätt, utan att kostnader och därmed priser rinner iväg, är vi även beroende av ideellt engagemang. 

Hur den ideella insatsen skall planeras och realiseras har vi jobbat med på olika sätt genom åren, och vi känner nu det är dags att strukturera och synliggöra detta på ett, för HARK, nytt sätt till allas fördel så det kommer att bli ännu roligare att vara med och hjälpa till.

Vi påbörjade denna modell 2018, och är nu inne på det tredje året - 2022!

 

Modell:

Vår modell är baserat på ett poängsystem.

Poäng delas ut för ideella insatser i planerade aktiviteter såsom t ex

• Tävlingar
• Arbetsdagar (städdagar, fixardagar, …)
• Pay&Jumps/Pay&Rides
• Stalltjänst
• Städtjänst
• Anläggningsarbete
• Ponnyridning
• Insamling av pantburkar
• 

Dessutom ges extra poäng för deltagande i föreningens årsmöte.

Dina arbetsinsatser ger poäng beroende på hur långa pass du jobbar. Ditt jobb belönas med ungefär 1 poäng/timme. Poängen är personliga och går inte att ge bort till någon annan. 

Alla planerade aktiviteter har en funktionärsansvarig ledare som har till uppgift att anteckna närvaro och rapportera in poäng.

För att få poäng när man är funktionär ska man ”anmäla” sig till funktionärsansvarig innan aktiviteten så man får en uppgift på funktionärslistan. Man får gärna hjälpa till på aktiviteter ändå om man är på plats men det ger inga poäng undantaget om man blivit ombedd pga återbud.

Anmälan till aktiviteter görs genom att skriva upp sig på en lapp på anslagstavlan i entrén, eller via mejl till respektive ansvarig.

 

Vill man bidra till anläggningens skötsel och vidareutveckling kan man gå med i Anläggningsgruppen (facebook ”HARK AnläggningsGrupp”) som snickrar skottar och fixar, kontaktperson/funktionärsansvarig är Daniel Järlestig. Ändring från 2022, anlägningsgruppen tjänar egna poäng på separat lista och är inte med på utlottningen av biljetter för SIHS. 

Ridskolan tillhandahåller schema för stalltjänstÄr man intresserad av (extra) stalltjänst har man möjlighet att anmäla sig till This is a mailto link, då kommer man att bli inlagd i schemat när det passar.

Reglerna är för att vi är beroende av att i förväg veta att vi har de funktionärer som behövs.

Som tack för insatsen kommer klubben att ett par gånger per år ha ett arrangemang specifikt för aktiva funktionärer där alla som har tjänat ideella poäng bjuds in, det kan vara en clinic, ett studiebesök, en föreläsning, en middag eller dylikt.

Dessutom, som en liten extra morot, kommer vi att belöna de med flest poäng med biljetter till HARKs poängresa till Sweden International Horse Show enligt följande:

Plats 1-5 på listan får 2 biljetter var

Plats 6-15 får 1 biljett var

5 biljetter lottas ut bland övriga med minst 10 poäng

25 biljetter finns att köpa med förtur till medlemmar som redan erhållit någon biljett.

Med biljetterna följer också en plats i bussen t.o.r. HARK-Friends Arena

Erhållna biljetter får överlåtas inom familjen och föreningen men inte säljas. Tackar någon nej till en biljett återgår den till klubben för ny utlottning eller försäljning.

Har du frågor/funderingar är du välkommen att kontakta This is a mailto link eller This is a mailto link

 

 

Uppdaterad: 07 JUN 2018 11:06 Skribent: Ella Senderovitz
E-post: Adressen Gömd

  HARKS+VÄR..

                 Vår värdegrund 

 

 

Stöd Hallsta Ridklubb när du handlar på nätet!
Gå in på www.sponsorhuset.se
och välj Hallsta RK.

 

 

besöksräknare 
Besöksräknare
Antal unika besök sedan 2010.05.01


 

 

 

Postadress:
Hallsta RK - Ridsport
Cementvägen 8
73432 Hallstahammar

Kontakt:
Tel: 022016234
Fax: 022016212
E-post: info@hallstaridklubb...

Se all info