GDPR

Har du hört talas om GDPR? Det står för General Data Protection Regulation och är den ny dataskyddslag som började att gälla inom EU den 25 maj 2018.

Hallsta Ridklubb understryker vikten av att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter.

Vi är öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den data som vi sparar hos oss.

Syftet är att skapa en så bra upplevelse för våra medlemmar i Hallsta Ridklubb.

För att göra detta behöver vi dina personuppgifter för att bl a kunna hålla ett medlemsregister. Vi publicerar också för- och efternamn på vår webb i samband med till exmpel startlistor för tävlingar och insamling av poäng i Harkinsatsen.

Om du inte godkänner att vi har dina personuppgifter såsom personnr, adress och telefonnummer eller publicerar dem på webben ber vid dig att kontakta oss via info@hallstaridklubb.se

Den nya lagen innebär att du som medlem har ett antal rättigheter. Du kan till exempel beställa ett registerutdrag med vilka personuppgifter vi har om dig.

Publicerad: 2022-11-28

Senast uppdaterad: 2022-11-28