Tävla för HARK

Från inbjudningstävling och uppåt krävs ryttarlicens. Du löser licens för en klubb och tävlar med den innevarande kalenderår. Efter nyår måste du lösa en ny licens.

För att lösa ryttarlicens måste du för det aktuella året ha betalt medlemskap i en klubb ansluten till Svenska Ridsportförbundet.

Första gången du löser licens måste du också ha Grönt kort. Det visar att du vet och har förstått det mest grundläggande om vad som gäller på tävlingar. För barn som tävlar kan målsman ta Grönt kort.

Du kan läsa mer på Svenska ridsportförbundets sida genom att klicka på den här länken. Länk till annan webbplats.

Hur du blir medlem i Hallsta ridklubb kan du läsa om under menyn Ridskolan>Bli medlem

Ryttarsatsningen

Ryttarsatsningen är ridgrupper för dig som har tävlingsambitioner och vill få hjälp med satsning. Den består av 2 ridpass per vecka, stalltjänst samt att man hjälper till vid andra aktiviteter. Utöver det ordnas även lite studiebesök vid t.ex. tävlingar och andra aktiviteter beroende på säsong och hur terminen ser ut. I mån av möjlighet för verksamheten får du också chansen att prova på att tävla på ridskolans ponnyer/hästar.

För att veta mer om detta skicka ett mejl till info@hallstaridklubb.se eller ring 0220-16234.

Publicerad: 2023-01-08

Senast uppdaterad: 2024-04-02