Regler för dig med egen häst

Välkomna till vår anläggning!

För allas trivsel och säkerhet följer vi dessa regler för ridning vid Hallsta ridklubb. Reglerna gäller för dig med egen häst när du rider, longerar eller tömkör på anläggningen.

Anläggningsavgift - Alla med egen häst som rider på någon av våra ridbanor behöver lösa anläggningsavgift.

Ridhusschema - Då schemat för ridhus ändras kontinuerligt följs detta upp i en grupp på Facebook för alla med anläggningskort, hör av dig till info@hallstaridklubb.se för att gå med i gruppen.

Hjälm och väst - Vid all ridning, longering och tömkörning ska godkänd hjälm bäras. Säkerhetsväst ska bäras av alla under 18 år vid markarbete/hoppning.

Mobiltelefon och hörlurar - Det är inte tillåtet att använda mobiltelefon eller hörlurar vid all ridning, longering eller tömkörning.

Entré till ridhus - När du ska gå in i ett ridhus, knacka och invänta svar, öpnna därefter dörren försiktigt.

Longering och tömkörning - Longering och tömkörning är endast tillåtet om det är godkänt av övriga ridande i ridhuset. Hästen ska bära träns eller kapson.

Hoppning - Hoppning är endast tillåtet om det är godkänt av övriga ridande i ridhuset. Max 2 hinder får byggas, i annat fall måste bokning av ridhuset ske. Du bör aldrig vara ensam när du hoppar, och är du under 18 år bör du ha vuxet sällskap. Allt hindermaterial ska ställas tillbaka på sin plats efter användning.

Undervisning - Undervisning får endast ske av ridskolans ridlärare eller via träning anordnad av ridskolan.

Mockning - Alla mockar efter sin egen häst.