Gå till innehåll
Hallsta Ridklubb

HARKINSATSEN

Vår modell för ideellt engagemang är baserad på ett poängsystem där poäng delas ut för ideella insatser i planerade aktiviteter såsom

• Tävlingar
  • Arbetsdagar (städdagar, fixardagar, …)
  • Pay & Jumps och Pay & Rides
  • Stalltjänst
  • Städtjänst
  • Anläggningsarbete
  • Ponnyridning
  • Insamling av pantburkar

Dessutom ges extra poäng för deltagande i föreningens årsmöte.

Dina arbetsinsatser ger poäng beroende på hur långa pass du jobbar, ditt jobb belönas med ungefär 1 poäng/timme. Alla planerade aktiviteter har en funktionärsansvarig ledare som har till uppgift att anteckna närvaro och rapportera in poäng. För att få poäng när som funktionär ska du anmäla dig till funktionärsansvarig innan aktiviteten så att du får en uppgift som ska utföras. Det går bra att hjälpa till på aktiviteter ändå om du ändå är på plats men det ger inga poäng om du inte har blivit ombedd på grund av återbud. Anmälan till aktiviteter sker genom att skriva upp dig på en anmälningslista på anslagstavlan i entrén eller via mejl till ansvarig för respektive aktivitet.

Poäng får inte överlåtas inom familjen och anläggningsgruppens poäng hamnar på en separat lista där de inte ingår i utlottningen av SIHS-biljetter.

Belöning

Som tack för insatsen kommer klubben att ett några gånger per år anordna evenemang, se årsplan ovan, specifikt för aktiva funktionärer dit alla som har tjänat ideella poäng bjuds in. Det kan vara en clinic, ett studiebesök, en föreläsning, en middag eller dylikt. Som en liten extra morot kommer de med flest poäng belönas med biljetter till HARKs poängresa till Sweden International Horse Show (SIHS) enligt följande:

• Plats 1-5 på listan får 2 biljetter var
  • Plats 6-15 får 1 biljett var
  • 5 biljetter lottas ut bland övriga med minst 10 poäng
  • 25 biljetter finns att köpa med förtur till medlemmar som redan erhållit någon biljett.

Med biljetterna följer också en plats i bussen tur och retur HARK - Friends Arena

Erhållna biljetter får överlåtas inom familjen och föreningen men inte säljas. Tackar någon nej till en biljett återgår den till klubben för ny utlottning eller försäljning.

Observera att klubben inte tar ansvar för minderåriga som åker även fast de har vunnit biljetter. Då kan en förälder behöva köpa en biljett för att åka med. Ni har då förtur till biljetter och detta informerar vi om när vinsten meddelas.

Publicerad: 2022-11-02

Senast uppdaterad: 2024-04-26