Stalltjänst och funktionär

För att du också ska få lära dig hur det går till att ta hand om en häst och hur det fungerar på en tävling behöver du ha stalltjänst på ridskolan och delta som funktionär på tävlingar. Ridskolan tillhandahåller schema för stalltjänst och funktionär som baseras på vilken ridgrupp du rider i. Information mejlas ut i början av terminen och veckan innan stalltjänsten/tävlingen äger rum. Är du intresserad av extra stalltjänst/funktionärskap kan du anmäla dig till info@hallstaridklubb.se, då kommer du att bli inlagd i schemat. Reglerna är till för att vi är beroende av att i förväg veta att vi har de funktionärer som behövs.

Hur det går till att vara funktionär läser du mer om under våra tävlingssidor som du hittar här.

Stalltjänst- och funktionärsschema

Här ser ni funktionärsschema för våren 2024.

OBS! Schemat uppdateras inte löpande under terminen utan kan komma att ändras, hör av dig till Hanna eller Moa om du blir osäker på vad som gäller.