Traditioniella ridlektioner

Detta är undervisning med intiktning på ryttaren.

• Det finns många olika nivåer av lektioner, från små barn till vuxna, från nybörjare till väldigt erfarna.
  • Det vanligaste är att barn rider 30- eller 45 minutersgrupper. Då ingår en stunds teori i anslutning till ridningen. Teorin är viktig för att man ska lära sig att ta hand om hästen, och få mer kunskap om den, t ex varför den gör på ett visst sätt och hur man själv bör göra då.
  • När man har lärt sig det viktigaste teoretiskt, blivit lite äldre och har kommit en bit på väg med ridningen så övergår man oftast till en 60-minutersgrupp.
  • De flesta vuxengrupper rider 60 minuter, men vi har även 90 minuter som alternativ.
  • Alla grupper har ett växlande schema med dressyr, markarbete, hoppning och uteritter - för att få en så bred utbildning som möjligt!
  • Man får möjlighet att rida många olika typer av hästar, vilket är en av de bästa sätten att bli en bra ryttare!

Här kan du läsa om de olika nivåindelningarna vi använder oss av i undervisningen:

Publicerad: 2023-12-28

Senast uppdaterad: 2023-12-28